Chapter 1

Saturday, February 14, 2009

You are the dancing queen, young and sweet, only seventeen
Dancing queen, feel the beat from the tambourine
You can dance, you can jive, having the time of your life
See that girl, watch that scene, dig in the dancing ………….


“Wei, Riana! Bangun!” Alamakkk… nyibuk betul la suara ni. Aku baru ja syok dok mimpi aku jadi puteri..hesh


“Oitt..bangun!”


“Nantilah aku bangun. Alaa..kau ni. Mengacau ajalah!”. Riana menarik selimutnya sehingga ke kepala.


“Eh, minah ni. Umur dah nak masuk 20 tahun pun liat lagi nak bangun. Bangunlah. Nanti lambat pergi kelas”.

George menghenjut-henjutkan badan Riana namun tiada respon dari kawannya itu.


“Wohh… kau taknak bangun..” George tersengih. Dia menuju ke meja study lalu mencapai botol mineral. “Nah, kau tak payah mandi dah. Aku tolong mandikan kau..hehehe”


“George!” Riana meluru bangun. “Waaa… kau ni memang siot betul la”. Seloroh Riana yang masih mamun. George pula tergelak-gelak melihat Riana yang macam terkejut beruk tadi.


“Siapa suruh kau liat sangat. Dah.. kau pergi mandi. Nanti tak sempat breakfast. Dua orang minah tu dah blah dah pun”, kata George yang sambil membetul-betulkan topi Adidasnya dan mengunyah chewing gum.


“Huh..ya laa” Riana berseloroh bangun menuju ke bilik air.



“George, kau pergi dining dulu eh. Aku nak tengok postbox aku jap. Kau tolong ambilkan kat aku pisang eh”.

“Orait. Aku chiow dulu”. Amboi…minah ni. Happy semacam ja ni. Ada somethinglah tu.

Riana telah tiba ke tempat yang dituju. Dia mengeluarkan kad matriknya lalu dikodkan pada postbox. Pintu postbox terbuka secara automatiknya. Kelihatan sepucuk sampul surat tanpa setem berada di dalamnya. Riana mencapai lalu membukanya…

Dear Riana,

Congratulations on your flying colours exam’s result.

Here’s some treat for you… Good luck…

Sincerely,

BHD


Riana mengeluarkan beberapa keping wang kertas yang turut berada dalam sampul tersebut. Dia tersenyum. Thanks. Daddy! Even though we never met but I know you love me. Tetapi… kenapa daddy tak nak jumpa dengan Riana??? Riana mengeluh. Hatinya gundah dengan tiba-tiba.


“ George, aku terima dari BHD aku” Riana memperbetulkan kerusi di sebelah George.


“So?? Apa yang kau risaukan? Bunyi macam gelisah ja kau ni”. Balas George sambil mengunyah sandwich di dalam mulut.


“Bukan gelisah”


“Then? Nada kau tu macam sedih semacam ja”


“Tak sedih la…”


“Kau ni nak makan pisang ni ka tak? Aku dah habis makan. Kalau nak ikut aku blah.. jom!”


“Aku ikut kau lah”


“Pisang yang aku ambilkan untuk kau ni..kau nak makan ka tak? Kalau tak nak aku nak makan….” Tanya George.


“Kalau nak ..kau cakap ajalah nak. Heh.. kau makan kat kau ajalah”


Hehehe.. terima kasih beb.. Kau macam faham ja eh..”

0 comments:

Post a Comment